קליניקה: צפון תל אביב

א - ה בין השעות 22:00 - 09:00
יום ו בין השעות 15:00 - 09:00

מתי יודעים שהגיע הזמן לפנות לייעוץ זוגי?

שתפו

אתם מוצאים את עצמכם מתרחקים האחד מהשנייה, כבר לא מתקשרים כעבר, לפעמים התחושה היא שאתם חיים ביקומים מקבילים ואולי בעצם הכל הרגיש בסדר עד שגיליתם חוסר נאמנות מצד הפרטנר – משבר שהוביל לכך שאתם כבר לא בוטחים במי שהיה העוגן שלכם.

זוגות רבים מגלים שהם לא מצליחים לפתור קונפליקטים או להתמודד עם אתגרים במערכת היחסים הזוגית וזקוקים לפרספקטיבה מקצועית ולהכוונה – כיצד לעשות זאת בדרך אחרת מובנית ואפקטיבית.

ייעוץ זוגי יכול לסייע באיחוי השבר או בחיזוק מערכת היחסים ולאפשר חיים זוגיים טובים יותר.
מתי כדאי לשקול פנייה לייעוץ זוגי ומה חשוב להצלחתו של הטיפול הזוגי?

ייעוץ זוגי לפני מחויבות זוגית

בניגוד לסברה הרווחת שרק זוגות ותיקים או נשואים פונים לייעוץ זוגי, הרי שהטיפול בשניים יכול לסייע גם לזוגות שעומדים לפני מחויבות כמו לפני נישואין או מעבר למגורים משותפים או הרחבת המשפחה ולסייע בביסוס תשתית יציבה יותר לקראת המחויבות המשמעותית שהם לוקחים על עצמם.

לא מצליחים לתקשר כמו פעם

בעיות תקשורת עלולות לגרום לריחוק, כעסים ותסכול במערכת היחסים כאשר כל אחד מבני הזוג מסתגר בעולמו שלו וכל אינטראקציה גורמת לחיכוכים וריבים.

לא צריך לחכות למריבות סוערות או עוצמתיות על מנת להבין שהתקשורת לקויה – לפעמים הסימנים הם שאתם מתווכחים יותר מפעם או מבחינתכם על "כל שטות" ולפעמים המצב הוא כזה שאחד מהצדדים מרגיש שהוא לא יכול לספר משהו לצד השני או לשתף אותו בכנות וכפי שהיה רוצה – שיש מחסום או מעצור בתקשורת הזוגית.

ייעוץ זוגי יסייע ביצירת תקשורת שתתאים לשני בני הזוג ולאפשר להם ללמוד לתקשר טוב יותר בדרך הרמונית ויעילה כולל כלים שתוכלו ליישם גם בסיום הטיפול עצמו בכל פעם שתרצו לתקשר זה עם זו בצורה איכותית, קשובה ומבינה יותר.

משבר אמון

משבר אמון הוא אחת הסיבות הנפוצות שמביאות זוגות לייעוץ כאשר הוא עשוי לגרום לפיצול ואף פירוק התא הזוגי. ייעוץ יכול לסייע בהחזרת האמון וביציבות הנדרשת להמשך הדרך המשותפת. אומנם מדובר בתהליך שיכול להיות מורכב אך אם בני הזוג רוצים להישאר ביחד חשוב מאוד לקבל הכוונה כיצד לחזור לסמוך זה על זו ולהפך.

אגב, משבר אמון לא חייב להיות בגידה עם פרטנר – זו יכולה להיות הונאה ואירועים הרסניים שונים שמבחינתכם הובילו למשבר אמון או ריחוק חד צדדי או הדדי.

כיצד טיפול זוגי יכול לסייע?

ייעוץ זוגי מייצר תנאים אופטימאליים לזוגות שמתקשים לעשות זאת בעצמם ובחיי היום יום ובסביבה רגועה המנותקת מהשגרה ללמוד איך לתקשר טוב יותר, לקבל החלטות שיתאימו לשני הצדדים, להשתקם ממשבר אמון ולמצוא אותו מחדש.
הייעוץ יכול לסייע בדרך בה אתם מקיימים אינטראקציה ומנהלים מריבות או פותרים בעיות וקונפליקטים מהותיים אך גם יומיומיים, לשפר את הדינאמיקה הזוגית והמשפחתית שלעיתים מתבססת על זו הזוגית, לצלוח מחסומים שונים

איך לבחור ייעוץ זוגי אפקטיבי עבורכם?

קיימות גישות שונות לייעוץ מסוג זה וכדאי לברר מראש באיזו גישה נוקט המטפל ומהי השקפת עולמו וכיצד מתבצע הטיפול. לדוגמא – ישנם טיפולים המוגדרים מראש לפי שלבים ונחשבים לקצרי מועד וממוקדי מטרה כך שאתם יודעים פחות או יותר לאיזה סדר גודל של תהליך אתם נכנסים מבחינת משך זמן, מהי השיטה שעומדת מאחורי ומה מצופה מכם מבחינת מחויבות להצלחה.

בלוג | כל הפוסטים

מאמרים לפי נושא